Skocz do zawartości


Zdjęcie

Xerath - Poradnik[Diamond 1]


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Evil Dead

Evil Dead
  • Użytkownik
  • 3965 postów
  • Dołączył: 08 May 2012

Napisano 15 September 2013 - 17:06

Xerath - The Magus Ascendant


Dołączona grafika


Witam. Jak widac jestem MarekZet, gram na midzie oraz topie, a moja aktualna dywizja to diamond I. W lola gram prawie 2 lata. Moją ulubioną postacią na mida jest Xerath. W dużej części dzięki niemu wbiłem moją aktualną dywizję. Moje statystyki tym championem prezentują się następująco Dołączona grafika
Tak więc zaczynajmy.

1. Zalety i wady



+ Jeden z największych burstów w grze.
+ Ogromny zasięg, pozwalający bezpiecznie farmic, pozycjonowac się i zabijac przeciwników z oddali
+ Łatwo się nim farmi
+ Niezły pusher
+ Posiada ogromnego buffa do magic penetration
+ Stun
+ Genialne mid-late game
+ Świetny poke z ogromnego zasięgu
+ Pasyw nieco ułatwia grę przeciwko ad-midom

- Brak escape mechanizmu, podatny na ganki, łatwo go złapac, jeśli niewłaściwie użyło się uziemienia
- Dosyc słabe early-game
- Podatny na dashe i gap-closery
- Skillshoty i długie animacje spelli
- Bez itemów nie robi praktycznie nic
- Mało robi podczas cooldownu na ulcie


W skrócie - jest to postac z ogromnym burstem i obrażeniami obszarowymi, mogąca przy tym poke'owac przeciwników równie dobrze jak Jayce czy Nidalee. Łatwo dominuje linię i jest w miarę safe-pickiem. Ma jeden z lepszych snowballi, jeśli zabijesz przeciwnika to nie ma on po co wracac na linię bo zabijesz go znowu gdy Twój cooldown na ulcie się odnowi. Niestety wymaga BARDZO bezpiecznej gry i nie wybacza błędów, stąd dosyc trudno jest do opanowac. Niemniej jednak satysfakcja z wymasterowanego Xeratha jest duża.

2. Summoner spelle



Pierwszy summoner spell

Dołączona grafika

Najlepszy summoner spell. Absolutny core na Xeracie z racji tego, że nie posiada on escape. Pozwala doganiac przeciwników, uciekac(również przez ścianę), pozycjonowac się - po prostu mega.

Drugi summoner spell

Dołączona grafika

W większości przypadków bariera jako drugi summoner spell będzie najlepsza. Xerath nie posiada odpowiedniego zasiegu do wycastowania ignite, a zbliżanie się na taką odległośc to głupota, grając postacią z tak dużym zasięgiem. Tak więc bariera zdecydowanie wygrywa. Świetny spell do kontrowania burstu postaci takich jak Lux, Zed itp.

Dołączona grafika

Jeśli ktoś uważa, że doskonale da sobie radę bez wspomagacza typu bariery polecam ten spell. Xerath szybko pushuje linię, a więc można wziąc tp i spróbowac coś zgankowac, a potencjał jest duży z racji stuna i ogromnego dmg.

Dołączona grafika

Jak najbardziej viable. Xerath jest bardzo podatny na wszelkie efekty CC. Absolutne core jeśli przeciwnicy posiadają postacie typu Rammus albo Fiddlesticks.

Reszta, łącznie z ignitem, nie jest warta uwagi.

3. Masterki



Dołączona grafika

Według mnie najlepsze i jedyne warte uwagi masterki na Xeracie. Zapewniają nam duży damage dzięki 21 punktom w offense, a także większą regenerację many, dłuższy czas trwania efektu blue buffa, dodatkowy ms poza walką i skrócenie cooldownu summoner spelli dzięki punktom w utility.

4. Runy



Dołączona grafika

Tradycyjne runy na AP Carry. Niektórzy preferują na tego typu postaciach runy pod MS, ale uwierzcie, na Xeratha to się zupełnie nie nadaje. Nie musisz byc szybki, skoro i tak w teamfightach większośc czasu stoisz uziemiony. Armor i magic resist to oczywistośc. Tak więc bierzemy standardowe runy, dające nam dodatkowe 15 AP i trochę magic penetration.

5. Skille



Ascended Form
Dołączona grafika

Pasywka. Zamienia 15% naszego ap w dodatkowy armor. Fajna sprawa przeciwko ad postaciom. Co prawda, w early niezauważalne z powodu niskiej ilości AP, ale w late game da się zdobyc nawet 60-80 armora dzięki temu.

Arcanopulse
Dołączona grafika

Nasz podstawowy skill. Służy do farmienia, szybkiego pushu linii i harrasowania przeciwnika. Posiada cast-time, podczas którego nasza postac zatrzymuje się w miejscu na pół sekundy - uwaga, bo przeciwnik może to wykorzystac. Zadaje dmg wszystkim przeciwnikom w linii prostej.

Zasięg: 900/1300(podczas włączonego Locus of Power)
Cooldown: 7/6.5/6/5.5/5
Koszt many: 65/70/75/80/85
Obrażenia: 75 / 115 / 155 / 195 / 235(+ 60% AP)

Locus of Power
http://images4.wikia...us_of_Power.jpg

Wizytówka Xeratha. Drastycznie zwiększa zasięg pozostałych skilli. Uwaga - unieruchamia nas w miejscu, więc zalecam ostrożnośc z używaniem tego, zwłaszcza przeciwko postaciom typu Blitzcrank. Oprócz zwiększonego zasięgu, Xerath zyskuje dodatkowe magic penetration po użyciu tego skilla. Po wyłączeniu zapewnia 35% dodatkowego MS więc można uznac to za jako taki escape mechanizm, ale jak ktoś nas zgankuje to pomimo tego MSa ciężko uciec tak czy inaczej. Cooldown BARDZO zmniejsza się podczas levelowania Locus of Power. Miłym dodatkiem jest to, że skill ten nie kosztuje nas many.

Dodatkowy zasięg: 400
Cooldown: 20/16/12/8/4
Dodatkowe magic-pene: 16/22/28/34/40%

Mage Chains
http://images2.wikia...Mage_Chains.jpg

Nasze jedyne CC. Zestunowanie przeciwnika to podstawa, jeśli chcemy wlepic mu pełne combo. Jednakże samo użycie tego skilla nie zapewnia natychmiastowego stuna. Mage Chains zadaje dmg oraz zostawia pewien znak na przeciwniku przez 3 sekundy. Jeżeli podczas trwania tego znaku trafimy przeciwnika dowolnym innym spellem(Q lub R), przeciwnik zostaje zestunowany na 1,5 sek. Nie jest to skillshot.

Zasięg: 600/1000(podczas włączonego Locus of Power)
Cooldown: 12/11/10/9/8
Koszt many: 70/75/80/85/90
Obrażenia: 70 / 120 / 170 / 220 / 270(+ 80% AP)

Arcane Barrage
http://images2.wikia...ane_Barrage.jpg

Wisienka na torcie, czyli ulti. Można go użyc 3 razy zanim zejdzie na cooldown(mechanika jak przy ulcie Ahri). Przeciwnik trafiony 3 razy otrzymuje OGROMNY dmg. Jest to skillshot, ale o sporym promieniu i o wiele łatwiej nim trafic niż Arcanopulse. Co cooldown tego skilla możemy zabic na combo niemal każdego. Posiada niewielki cast-time. Uwaga - nie wiem czy to bug, czy jest to zamierzone, ale gdy zginiemy podczas gdy ulti to "wybucha", nie zadaje ono dmg. Jest to bardzo denerwujące :(

Zasięg: 900/1300(podczas włączonego Locus of Power)
Cooldown: 80/70/60
Koszt many: 150/180/210
Obrażenia(1 ładunek): 125 / 200 / 275 (+ 60% AP)
Obrażenia(3 ładunki): 375 / 600 / 825 (+ 180% AP)

----------------------------------------------------------------------

Kolejnośc maksowania: R>Q>W>E

Dlaczego W jako drugie, a nie E? Już wyjaśniam. Burst mamy wystarczający, stunując przeciwnika i wywalając w niego Q oraz 3x R jesteśmy w stanie go zabic bez problemu. Maksowanie W drastycznie zmniejsza jego cooldown, co bardzo przydaje się podczas walk przy smoku oraz daje nam większe możliwości co do poke, co jest bardzo przydatne w midgame.

6. Build



Startowe itemy



1. Flask

http://images4.wikia..._Flask_item.png
http://images1.wikia...t_Ward_item.png
http://images3.wikia...Potion_item.png

Świetny, bezpieczny start. Gwarantuje duży sustain. Xerath jest podatny na ganki, a więc ward bardzo ułatwia sprawę. Polecam postawic go przy swoich wraithach lub wraithach przeciwnika. Flask odnawia się przy każdym powrocie do bazy - świetna sprawa.

2. Doran Ring

http://images4.wikia...s_Ring_item.png
http://images3.wikia...Potion_item.png

Jeżeli czujemy się bezpiecznie bez warda, polecam ten start. Dzięki większej ilości AP oraz HP można łatwiej wygrywac pojedynki w early. Na dodatek jak dobrze lasthitujemy mana zwraca się dosyc szybko dzięki pasywce.

3. Cloth Armor

http://images2.wikia..._Armor_item.png
http://images3.wikia...Potion_item.png

Przeciwko ad midom jak najbardziej dobry start. Znacząco zmniejsza ich dmg i pozwala przeżyc trudną dla nas fazę 1-6 lvl.

Po pierwszym backu



http://images4.wikia...s_Ring_item.png

W zależności od naszych preferencji, można kupic 1-3 doran ringi. Są to świetne itemy na early-game. Jak najwcześniejsze ich kupienie zapewnia nam wszystko co potrzebne i gwarantuje dominację linii.

http://images2.wikia...oddess_item.png

Zapewnia nam niemal nieskończony poke i farmę. Jeżeli mamy zamiar kupic i stackowac łezkę, nalezy zrobic to jak najwcześniej.

http://images3.wikia...armony_item.png

Alternatywa dla łezki. Polecam przeciwko postaciom, które mogą nas szybko zburstowac magic-dmgiem, np. Kassadin, z racji dodatkowego magic resista. Co kto lubi - niektórzy preferują łezkę, inni kielich.

http://images2.wikia...mguard_item.png

Absolutne core przeciwko ad postaciom na midzie. Jeśli gramy przeciwko takiemu Zedowi polecam zignorowac inne itemy i złożyc to jak najszybciej. Bardzo dobry item.

http://images4.wikia..._Speed_item.png

Buty to buty, wyjaśniac nie trzeba.

Core



http://images2.wikia..._Shoes_item.png

Polecam złożyc jak najszybciej. Razem z runami zapewnia świetny magic-pene i redukuje jego znaczną częśc u przeciwnika.

http://images1.wikia...athcap_item.png

Rabadon jak Rabadon, świetny item na każdej postaci AP. Polecam zrushowac po kupieniu doranów/łezki/kielicha. Xerath potrzebuje OBRAŻEŃ, a Rabadon jest przedmiotem który daje ich najwięcej.

http://images1.wikia...micon_item.pngp

Przegięty item, dziwne że jeszcze nerfa nie dostał. Za śmieszną cenę daje 20% cdr, sporą ilośc ap, miły mana-regen i fajną pasywkę. Na dodatek składa się go z gold-generatora. Po prostu świetne.

http://images4.wikia..._Staff_item.png

W połączeniu z Locus of Power pozwala zadawac niemal true dmg. Core na niemal każdego APC, również na Xeratha. Z tym itemem Galio nam nie straszny.

Pozostałe



http://images3.wikia...rglass_item.png

Jeżeli przeciwnicy nas focusują i mają dużo postaci ad, składamy ten item. Przeciwko Zedowi pomijamy Rabadona i koniecznie rushujemy Zhonyę.

http://images3.wikia..._Staff_item.png

Ulepszamy gdy łezka będzie nastackowana. Daje sporą ilośc ap i świetny shield, nieraz ratujący nas nawet w najgorszej sytuacji.

http://images3.wikia..._Grail_item.png

Fajny item jeśli nastawiamy się na poke. W połączeniu z Morello daje nam 40% cdr i duży mana regen, co pozwala na spam skilli. Do tego fajny efekt przy zabiciu przeciwnika, dodający nam manę.

http://images2.wikia...cepter_item.png

Dodaje nam dodatkowe CC w postaci slowa. Niestety pełny efekt uzyskamy tylko przy używaniu naszego E, z racji tego że reszta jest aoe. Dodatkowo miły dodatek do survi i sporo ap.

http://images2.wikia...orment_item.png

Nie przepadam za tym itemem na Xeracie, ale owszem, jest viable. Polecam złożyc szybko buty pod przebicie + małą maskę. Zredukuje to praktycznie cały magic resist przeciwnika.

Czego NIE składac



http://images2.wikia...f_Ages_item.png

Za dużo survi i many, za mało AP. Na dodatek długo się stackuje. Nie, po prostu nie.

http://images4.wikia...cepter_item.png

Teoretycznie fajny item, w praktyce zasięg aury jest za mały, gdyż Xerath stoi daleko od centrum walki. Jeśli potrzebujemy resistów to składamy Graala i tyle.

http://images2.wikia...h_Bane_item.png

Żeby z tego efektownie korzystac musisz podejśc na zasięg AA, co automatycznie dyskwalifikuje ten item.

http://images1.wikia...cients_item.png

Xerath ma zabijac, a nie sustainowac dmg. Na dodatek nasze skille są głównie aoe, co zmniejsza efekt spellvampa.

http://images2.wikia..._Grasp_item.png

Zupełnie jak przy Lich Bane - aby efektownie z tego skorzystac, musimy podejśc na bliską odległośc, czyli NIE.

Reszta itemów zupełnie nie jest warta uwagi.

Polecane przeze mnie fullbuildy:

http://images2.wikia...rglass_item.png
http://images2.wikia...cepter_item.png

7. Matchupy



Xerath to postac jedynie na mida, więc opisałem przeciwników których zdarzy nam się zobaczyc na tej linii. Wypisałem tu matchupy, które grałem do tej pory.

http://images2.wikia...-AhriSquare.png

Dosyc trudny przeciwnik dla nas. O ile do 6 jako tako sobie radzimy, to po 6 musimy grac bardzo bezpiecznie, bo jeśli złapie nas w charma, jesteśmy martwi. Jej ult totalnie kontruje nasze skillshoty, więc jeśli ona nie popełni błędu to bez junglera jej NIE zabijemy. Na dodatek ma lepszy roam od nas.

8/10

http://images2.wikia...AkaliSquare.png

Po nerfie bardzo rzadki pick i niemal nie spotykany na wyższym elo. Przed 6 ciśniemy ją jak chcemy samymi aa + Q, a ona nie ma jak odpowiedziec. Po 6 jest nieco gorzej, ale polecam walnąc ją 1-2 razy z Q, a jeśli jest na tyle głupia żeby na nas wskoczyc, to po takim harrasie po prostu walimy full combo i ona nie ma prawa tego przeżyc. Uwaga - zaopatrz się w wardy, bo z jej burstem po 6 nie przeżyjesz, jeśli zostaniesz zgankowany. Prawdopodobnie będzie próbowała odbic się roamem, zwarduj przejścia na inne linie bo ona ma mocny snowball.

3/10

http://images2.wikia...niviaSquare.png

Wszystko byłoby fajnie i prosto gdyby nie jej durny pasyw. Przed 6 outdamagujemy ją, po 6 powinna schodzic na combo. No właśnie, powinna. Włączymy jej pasyw, a dalej nic nie zrobimy, bo zostaje nam tylko Q i autoataki. Polecam poprosic junglera o zbicie jej pasywki przed 6, a na 6 po prostu zoneshootowanie jej. Stój daleko od niej i nie daj trafic się stunem, inaczej jesteś martwy.

5/10

http://images4.wikia...AnnieSquare.png

Annie nie ma nic do powiedzenia. Kompletnie ją outrange'ujemy i ona nic nam nie zrobi, a po 6 po prostu ją zabijamy.

1/10

http://images4.wikia...BrandSquare.png

Posiada również bardzo silny burst, na szczęście my mamy przewagę zasięgu. Uwaga - podczas unieruchomienia bardzo wystawiasz się na jego skillshoty. W tym matchupie kto pierwszy zestunuje, ten wygrywa.

6/10

http://images3.wikia...opeiaSquare.png

Przed 6 wygrywa z nami. Jej spam skilli jest strasznie denerwujący, a jeśli trafi nas na 2 z Q i dołoży kilka E + ignite, może nas zabic. Po 6 trzymamy się z daleka i próbujemy włożyc jej full combo. Polecam cleanse przeciwko niej. Jest bardzo podatna na ganki, tak jak my.

6/10


http://images2.wikia...oGathSquare.png

Nudna, pasywna linia. My go nie zabijemy po 6, ale on nas jak najbardziej. Strasznie mocny i denerwujący sustain. Po 6 staje się coraz bardziej tanky. W late trzeba go sfocusowac w kilku, inaczej nie do zabicia.

8/10

http://images1.wikia...DianaSquare.png

Ta sama sytuacja jak z Akali. Przed 6 niszczymy ją kompletnie, po 6 wystarczy ją sharrasowac, a jak się zbliży/skoczy na nas po prostu zabic.

3/10

http://images3.wikia...elynnSquare.png

Ona nie ma kompletnie nic do powiedzenia. Wygrywamy z nią w każdej fazie gry. Należy uważac jedynie na jej denerwujący roam. Polecam pink wardy przeciwko niej i pingowanie za każdym razem jak jej nie widac.

1/10

http://images2.wikia...zrealSquare.png

Może iśc w ad lub ap. Pod ad ma denerwujący poke i nic więcej, więc łatwo go zabijamy. Polecam zbaitowac jego E i potem zestunowac. Pod ap ma równie wysoki burst jak my, ale jego wadą jest brak pushu. Polecam zapushowac go pod turret i iśc na roam.

2/10 AD
6/10 AP

http://images2.wikia...ticksSquare.png

Rzadko spotykany na midzie. Niszczymy go kompletnie jeśli go widzimy. Nie zbliży się do nas i łatwo możemy przerwac mu draina. Po 6 schodzi aż miło. Uwaga - zaopatrz się w wardy, bo jak zaskoczy Cię ultem to nie masz prawa przeżyc.

4/10

http://images4.wikia...-FizzSquare.png

Dobry Fizz niszczy nas kompletnie. Szanse mamy tylko na 1-2 poziomie, kiedy możemy go poke'owac z AA + Q. Później należy stac pod turretem i błagac o ganki, bo jego ogromny burst, możliwośc unikania skillshotów i mobilnośc nas bardzo bolą. Nie oddaj mu killi, bo to bardzo snowballowy champion. Uwaga - w late może Cię zabic w jedną chwilę, więc pozycjonuj się ostrożnie.

10/10

http://images3.wikia...GalioSquare.png

Denerwujący champ, ale nic poza tym. Ciężko go zabic z racji jego dużego magic resista. Polecam jak najszybszy rush void staffa i oczywiście maksowanie W jako drugie. Możemy mu łatwo przerwac ulta. On nie jest w stanie nas zabic.

2/10

http://images2.wikia...ragasSquare.png

Dobry Gragas może z łatwością z nami wygrac. Łatwo unika skillshotów, a po 6 może bardzo łatwo skrócic do nas dystans i po prostu nas zabic. Gramy ostrożnie, bo jak nas zgankują to nie da się przeżyc jego burstu. Na pocieszenie nasze late jest o wiele lepsze. Mamy lepsze levele 1-3, wykorzystaj to.

7/10

http://images3.wikia...vanIVSquare.png

Czasem spotykany na midzie. Boli i to bardzo. Ma chorą synergię na gankach. Łatwo skraca dystans, a po 6 zabija nas z łatwością na combo. Z reguły buduje się full ad, a taki Jarvan słabnie w late. Gramy bardzo ostrożnie bo jeden błąd i nas nie ma, rozważnie wykorzystujemy Locus of Power.

9/10

http://images3.wikia...JayceSquare.png

Fazę 1-6 lvl ma lepszą. Unikaj jego bolącego poke z Q+E i powinno byc ok. Staramy się go zabic jak najszybciej dopóki nie ma hexdrinkera. Jest to hyper-carry i ma równie mocne late jak my.

6/10

http://images3.wikia...rthusSquare.png

Fajnie się na niego gra, bo zabijamy go co cooldown ulta. On nie ma nam prawa czegokolwiek zrobic, ale late ma równie mocne i zawsze może zdobyc jakies kille z ulta. Niemniej jednak na linii nie ma on szans.

1/10

http://images3.wikia...sadinSquare.png

Przed 6 zonujemy go i nie dajemy mu farmic. Prosimy junglera aby jak najwięcej go campił, najlepiej zabic go 2-3 razy przed 6 i wyłączyc go z gry. Po 6 trudny przeciwnik, ale jeśli go zabiliśmy wcześniej to on nie powinien miec wystarczającego dmg aby nas zniszczyc. Uwaga - jego roam jest potężny, kupuj wardy i pinguj jeśli schodzi z linii. Nie daj mu feeda bo to przegrana w 80% przypadków.

7/10

http://images4.wikia...arinaSquare.png

Łatwy przeciwnik. Outdamagujemy ją kompletnie, a jej główne źródło obrażeń, czyli ulti, możemy łatwo przerwac. Nie ma ona nic do powiedzenia. Może unikac naszych skillshotów i tyle.

3/10

http://images3.wikia...KayleSquare.png

Mamy przewagę zasięgu. Nie daj się trafic z Q i kilku AA bo to boli i to bardzo. Staraj się wbic 6 szybciej i od razu ją zabic, bo jak ona wbije 6 to będzie ciężko z jej ultem.

5/10

http://images2.wikia...ennenSquare.png

Rzadko go widac na midzie. Stoimy za minionami i on nic nie zrobi. Uważaj na ganki, bo z jego milionem stunów możesz zostac łatwo zabity. W late staraj się go zestunowac jeśli próbuje inicjowac teamfight.

4/10

http://images1.wikia...haZixSquare.png

Po nerfie W rzadko spotykany na midzie. Uważaj, żeby nie wbił 2 lvla przed Tobą, bo albo jesteś martwy albo cofasz do bazy. Po 6 jeśli na Ciebie skacze, po prostu go zoneshootuj. Uważaj bo najprawdopodobniej będzie próbował roamowac.

3/10

http://images3.wikia...BlancSquare.png

Jej mobilnośc i ogromny dmg bolą. Może bardzo łatwo skracac dystans, ma o wiele lepszy roam i ogromny snowball. W late strasznie słabnie - wykorzystaj to.

8/10

http://images3.wikia...andraSquare.png

Trudna linia. Przed 6 raczej wygrywamy, ale po 6 z jej ultem ciężko przeżyc, tym bardziej jeśli zostaniemy zgankowani. Strasznie mocna w teamfightach. Zbaituj jej E i wtedy masz szansę ją zabic.

7/10

http://images3.wikia...x-LuxSquare.png

Lux to champion bardzo podobny do Xeratha, ma równie ogromny zasięg, co prawda burst nieco mniejszy, ale za to więcej utility. Linia bardzo wyrównana. Po 6 mimo wszystko Twoje combo > jej combo.

5/10

http://images3.wikia...zaharSquare.png

Bardzo silny pusher. Generalnie on nie ma jak do nas podejśc, ale po 6 jeśli zrobi combo flash + ult, a wpadnie do nas przeciwny jungler, jesteśmy martwi na 100%.

5/10

http://images4.wikia...aiserSquare.png

Ciężko go harrasowac z racji jego ogromnego shielda. W pojedynkę go nie zabijemy, chyba że wsadzimy mu stuna zanim naładuje shielda. BARDZO podatny na ganki, polecam poprosic o pomoc junglera.

1/10 z pomocą junglera
7/10 bez junglera

http://images4.wikia...rganaSquare.png

Pasywny farm-lane. Ciężko ją zestunowac i zabic z racji shielda blokującego cc i magic dmg. O ile nie damy się złapac głupio w klatkę to ona nas też nie zabije.

5/10

http://images3.wikia...daleeSquare.png

Przed 6 nic nie robi, po 6 ją po prostu zabijamy. Stoimy za minionami bo jej poke bardzo boli. Przeciwko niej zalecam jak najszybszy engage albo ona sprowadzi każdego z Twojego teamu do 1/4 hp.

3/10

http://images1.wikia...iannaSquare.png

Jej dmg nie ma prawa nas zabic. Po 6 raczej ją zabijamy, ewentualnie ucieknie fartem bo shield. Uwaga - jej late jest równie mocne co nasze, a dobry ult z jej strony potrafi wygrac grę.

4/10

http://images3.wikia...-RyzeSquare.png

Patrz - Annie.

1/10

http://images2.wikia...SwainSquare.png

Denerwujący sustain, nalezy go po prostu szybko zabic a nie harrasowac, bo wszystko sobie wyleczy. Uwaga - jak nas złapie z W to raczej z tego nie wyjdziemy żywi.

6/10

http://images2.wikia...yndraSquare.png

Równie niemobilna i równie mocny 6 lvl co my. Kto pierwszy zestunuje ten wygrywa. Bardzo wyrównana linia.

5/10

http://images1.wikia...TalonSquare.png

W early ten champ to 0. Po 6 ciężko będzie go zabic, a on może Ciebie jak najbardziej. Ma bardzo op midgame, ale w late wystarczy oracle i on wysiada. Niemniej jednak trudno grac przeciwko niemu na linii.

8/10

http://images2.wikia...dFateSquare.png

Unikamy Q i TF leży. Po 6 składa się jak zapałka. Uwaga na jego roam. Uwaga bo jak się nafeeduje to jego burst jest ogromny. Niemniej jednak na linii to łatwizna.

2/10

http://images2.wikia...eigarSquare.png

Beznadziejne early, op late. W mid-late game jak Cię zestunuje to jesteś martwy. Musi on wybierac między farmą a harrasem, dzięki czemu na linii z nim wygrywasz. Na 6 lvlu masz mimo wszystko lepszy burst. Polecam cleanse przeciwko niemu.

4/10

http://images2.wikia...iktorSquare.png

Równie silny burst, na szczęście mamy przewagę zasięgu. W late on wysiada bo jego rdzeń strasznie go ogranicza, ale uważaj na jego op mid-game. Unikaj lasera i powinno byc ok.

4/10

http://images2.wikia...dimirSquare.png

Musisz na niego naciskac od samego początku, kiedy jest jeszcze słaby. Po 9 ciężko go wyrzucic z linii. Polecam wywalic mu całe combo, nawet jeśli go nie zabijemy, a potem zonowac żeby nie mógł wyleczyc się na minionach. Roam ma gorszy.

3/10

http://images1.wikia...x-ZedSquare.png

Najsilniejszy asasyn w grze. Ogromna mobilnośc i strasznie mocne ulti. Przeciwko niemu musisz miec zhonyę jak najszybciej. Jeśli Cię złapie bez zhonyi po 6, nie masz szans. Łatwo unika wszelkich skillshotów, a w late ma op splitpush.

10/10

http://images2.wikia...ZiggsSquare.png

Bardzo silny i denerwujący poke, ale poza tym nie ma on jak nas zabic. Po 6 wywalamy całe combo i zabijamy go.

4/10

8. Laning



Faza 1-6 lvl: Farmimy pasywnie z AA, jak jest okazja to obijamy przeciwnika z Q. Staramy się nie pushować mocno. Najlepiej wbić lvl 2 szybciej i walnąć combo E+Q. Da nam to dużą przewagę. W bierzemy na 4 lvlu i najlepiej od razu je odpalamy i bijemy Q, a przeciwnik nawet się nie zorientuje.

Faza post-6: Możemy zabić na combo większość przeciwników. Najlepiej sharrasować przeciwnika 1-2 Q i przejść do full comba, które wygląda tak: W-E-R-Q-R-R-Q. Mało kto przeżyje takie coś. Staramy korzystać się z W co cooldown, bo gwarantuje free harras, a przeciwnik nie ma jak odpowiedzieć.

9. Teamfighty



Stajemy najdalej jak się da. Locus of Power powinien być na 5 poziomie. Przed teamfightem jak najbardziej obijamy przeciwników combem W+Q. Jeżeli złapiemy adc/apc out-of-position wywalamy w niego całe combo. Jeżeli czujemy się zagrożeni wyłączamy W i odchodzimy dalej. Jeżeli nie mamy jak zabić ich carry, wywalamy Q+R+R+R w jak największą liczbę przeciwników. Jeżeli ktoś uciekł na low hp, można łatwo go dobić combem W+Q.

10. Roaming



Najlepiej mieć TP, bo kiepsko u nas z mobilnością. Stajemy za jakąś ścianą i wywalamy full combo. Jak ktoś ucieka na farcie to tradycyjnie dobijamy go z W+Q. Nic trudnego.

11. Podsumowanie



To już koniec poradnika. Mam nadzieję, że udowodniłem niektórym jak mocny jest Xerath i zachęciłem do gry nim. Jest to champ świetny na każde elo. Lepszy jest na premade full-5 niż soloq, ale tu i tu da się nim efektywnie grać. Pozdrawiam.

#2 Nerwuss

Nerwuss
  • Użytkownik
  • 2553 postów
  • Dołączył: 11 Nov 2012

Napisano 15 September 2013 - 17:23

Bardzo fajny ale brakuje troche o samym gameplayu

#3 LaskaZPolski

LaskaZPolski
  • Użytkownik
  • 927 postów
  • Dołączył: 20 Aug 2013

Napisano 15 September 2013 - 17:25

Dobry poradnik polecam

#4 Syndra

Syndra
  • Zbanowany
  • 736 postów
  • Dołączył: 22 Dec 2012

Napisano 16 September 2013 - 03:21

Dużo bym zmienił, ale to twój poradnik.
Ode mnie 7/10.
Dołączona grafika

#5 NiceUlti

NiceUlti
  • Użytkownik
  • 1722 postów
  • Dołączył: 22 Jun 2012

Napisano 16 September 2013 - 13:57

Myślałem że Marek bardziej się postara. Niemniej jednak niezły poradnik.

#6 Evil Dead

Evil Dead
  • Użytkownik
  • 3965 postów
  • Dołączył: 08 May 2012

Napisano 16 September 2013 - 13:58

Jeśli macie jakieś sugestie co poprawić to proszę na PW, bardzo mi to pomoże :>

#7 GGunslinger

GGunslinger

    Swiggity Swooty

  • Zasłużony
  • 3999 postów
  • Dołączył: 28 Apr 2011

Napisano 16 September 2013 - 14:37

Myślę, że to dobry start dla poradnika, acz jestem bardzo ciekaw co zamierzasz zrobić po reworku Xeratha. Taka wstępna opinia.

Będziesz dalej rozwijał poradnik, odpowiednio go zaktualizujesz? Może porzucisz, bo uznasz nowego Xeratha za nieodpowiadającego twoim oczekiwaniom lub gustowi?

Jeśli wybierzesz rozwój, czy możemy się spodziewać więcej tekstu o grze Xerathem? Nie chodzi mi o build, kontry, tylko po prostu gameplay. Sztuczki, rady, kombinacje, Howling Abyss, Crystal Scar, Twisted Treeline, etc.

Opcja porzucenia to wciąż nie tak krótki żywot poradnika, bo 2 miesiące, może nieco krócej, zależy kiedy wejdzie łatka 3.13.

I know exactly what I'll be doin' about it, son of Hellscream. I'll be watchin' as ya people slowly become aware of ya ineptitude. I'll laugh as dey grow ta despise ya as I do. And when tha time comes dat ya failure is complete and ya "power" is meaningless, I will be dere to end ya rule, swiftly and silently. Ya will spend ya reign glancin' over ya shoulda and fearin' tha shadows, for when tha time comes and ya blood be slowly drainin' out, ya will know exactly who fired da arrow dat pierced ya black heart.
- Vol'jin (World of Warcraft)


#8 Evil Dead

Evil Dead
  • Użytkownik
  • 3965 postów
  • Dołączył: 08 May 2012

Napisano 16 September 2013 - 14:49

Myślę, że będę go kontynuował. Lubię Xeratha i myślę, że nawet po reworku, według mnie niepotrzebnym, dalej będę nim grał. Tak, przyznaję, że co do gameplay niezbyt się wysiliłem, możecie się tego niedługo spodziewać więcej, niemniej niestety jedynie na summoners rift i howling abyss, gdyż są to jedyne mapy na których aktywnie gram.

#9 GeeGee

GeeGee
  • Użytkownik
  • 179 postów
  • Dołączył: 29 Apr 2013

Napisano 16 September 2013 - 22:14

Nie mogę się doczekać Twojego poradnika do Vlada. Dzięki niemu dostałem się do diamentu i chciałbym zobaczyć co Ty masz do powiedzenia na jego temat. (mainujesz go)

#10 Evil Dead

Evil Dead
  • Użytkownik
  • 3965 postów
  • Dołączył: 08 May 2012

Napisano 16 September 2013 - 22:51

@up

Sporą częśc mam zrobioną, ale nie mam motywacji aby dalej robic. Postaram się zabrac się za to już niedługo.

#11 DrAmo

DrAmo
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Dołączył: 09 Sep 2013

Napisano 20 September 2013 - 00:08

super poradnik Maras, polecam, najlepszy ksetracz w mieście

#12 Evil Dead

Evil Dead
  • Użytkownik
  • 3965 postów
  • Dołączył: 08 May 2012

Napisano 20 September 2013 - 12:53

dzienki

na primejdach ksetracz ora hardo

#13 ConfidenTi

ConfidenTi
  • Użytkownik
  • 552 postów
  • Dołączył: 18 Jul 2012

Napisano 20 September 2013 - 13:26

Co racja to racja, Xerath na Ranked 5vs5 jedzie wszystko.

#14 Evil Dead

Evil Dead
  • Użytkownik
  • 3965 postów
  • Dołączył: 08 May 2012

Napisano 16 February 2014 - 17:08

Niedługo aktualizacja poradnika ;) Pomimo, że nowy Xerath na początku nie sprawił na mnie dobrego wrażenia, obecnie go nawet polubiłem.

SOON

#15 QagerPL

QagerPL
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • Dołączył: 22 Aug 2013

Napisano 18 February 2014 - 15:22

Czekam! :)

#16 Sobotek

Sobotek
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Dołączył: 25 Jan 2014

Napisano 05 July 2014 - 16:01

Ciągle czekam.

#17 Evil Dead

Evil Dead
  • Użytkownik
  • 3965 postów
  • Dołączył: 08 May 2012

Napisano 05 July 2014 - 16:03

Heh żebym ja nim jeszcze grał... Obecnie nie uważam, że jestem odpowiednią osobą do robienia poradników, biorąc pod uwagę, że mida gram dosyć mało i ogólnie jestem beznadziejny w tą grę.

#18 MaxBluè

MaxBluè
  • Użytkownik
  • 363 postów
  • Dołączył: 04 Sep 2012

Napisano 05 July 2014 - 16:11

Heal zamiast bariery?
[img]http://i.imgur.com/oIvDKLW.png[/img]
"Czasem warto zmienić się, by jakim jest się pozostać!"-Trzeci wymiar
"Audi multa, loquere pauca"-Nigdy nie usłucham (:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić, i pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć"-Ernest Hemingway

#19 Sobotek

Sobotek
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Dołączył: 25 Jan 2014

Napisano 05 July 2014 - 16:11

Smutłem. :( Trudno. Ogólnie uważam że na tym forum jest zbyt mało poradników do postaci. ;)

#20 Evil Dead

Evil Dead
  • Użytkownik
  • 3965 postów
  • Dołączył: 08 May 2012

Napisano 05 July 2014 - 16:12

Heal zamiast bariery?


Oczywiście, że tak, ogólnie na wszystkim na co brało się barierę teraz bierze się heal.




Polecane:leagueoflegends |planets3 | MyDisco.pl | LOL