Skocz do zawartości


Zdjęcie

6:2(1+2)


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
118 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Wynik to? (1 użytkowników oddało głos)

Wynik to?

  1. 1 (56 głosów [24.67%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 24.67%

  2. 7 (4 głosów [1.76%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 1.76%

  3. 9 (165 głosów [72.69%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 72.69%

  4. Notacja jest niejednoznaczna. (2 głosów [0.88%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 0.88%

Głosuj

#51 MrKasta

MrKasta
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Dołączył: 20 Jan 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:13

Przykro mi jest się do tego przyznawać ale jestem w Gimbazie klasie 1 i niedawno to mieliśmy... Wynik to w 100% -->1
Dlaczego?

6:2(1+2)= 6:(2*1 + 2*2)=6:6=1

Jeżeli jest liczba przed nawiasem ( tu 2) To tą liczbą mnożymy wszystkie po koleji liczby w nawiasie...
Ludzie ogarnijcie się , to jest 1 gimbaza ! xd
Dołączona grafika

#52 Ochmar

Ochmar
  • Zbanowany
  • 1766 postów
  • Dołączył: 04 May 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:14

6:2(1+2)=9 i 6:2(1+2)=1
Błąd nie polega ani na nieznajomości wykonywaniu działań, ani nawet nie na jakimś durnowatym problemie w dodawaniu czy mnożeniu.
Cały problem polega tylko i wyłącznie na zapisie. Bo zapis 2+2(2+2) może znaczyć tyle samo co 2+[2(2+2)] oraz tyle samo co 2+2*(2+2), wszystko zależy od tego, czy 2(2+2) jest jednomianem.
I dlatego zadanie zrobiło taki "szał" w internetach, bo zostało specjalnie przedstawione w taki sposób.
Rusz główą zią i googluj jednomian.
Bycie księnrzycę to nie łatwa sprawa. Trzeba robić wiele niepotrzebnych rzeczy, jak leżeć w łóżku i wstawać do kibla.
Nie każdy by tak umiał.
Nie każdy.

#53 Drio

Drio
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Dołączył: 12 Oct 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:16

Przykro mi jest się do tego przyznawać ale jestem w Gimbazie klasie 1 i niedawno to mieliśmy... Wynik to w 100% -->1
Dlaczego?

6:2(1+2)= 6:(2*1 + 2*2)=6:6=1

Jeżeli jest liczba przed nawiasem ( tu 2) To tą liczbą mnożymy wszystkie po koleji liczby w nawiasie...
Ludzie ogarnijcie się , to jest 1 gimbaza ! xd


Czyli tą 1 klase gimnazjum będziesz powtarzać, bo z matmy na pewno nie zdasz...

#54 eterchi

eterchi
  • Zbanowany
  • 236 postów
  • Dołączył: 24 Jun 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:17

6:2(1+2)=9 i 6:2(1+2)=1
Błąd nie polega ani na nieznajomości wykonywaniu działań, ani nawet nie na jakimś durnowatym problemie w dodawaniu czy mnożeniu.
Cały problem polega tylko i wyłącznie na zapisie. Bo zapis 2+2(2+2) może znaczyć tyle samo co 2+[2(2+2)] oraz tyle samo co 2+2*(2+2), wszystko zależy od tego, czy 2(2+2) jest jednomianem.
I dlatego zadanie zrobiło taki "szał" w internetach, bo zostało specjalnie przedstawione w taki sposób.
Rusz główą zią i googluj jednomian.


no wreszcie, bo zalew gimnazjalnych prymusow od zadan z twierdzenia pitagorasa, spamujacych 'tylko 9 lol kolejnosc wykonywania dzialan debile od lewej do prawej do przedszkola' lekko irytowal.

#55 John Druitt

John Druitt

    Stay awhile and listen

  • Użytkownik
  • 595 postów
  • Dołączył: 16 Mar 2010

Napisano 12 March 2013 - 18:23

Jak ktoś dalej twierdzi, że wynik to 9 to zamieńcie sobie 1 i 2 na a i b. Macie 6/2(a+B). Skracamy przez 2. 3/(a+B) podstawiamy a i b to równania. 3/3 = 1.

Jak chcecie dzielić biedaki to nie jest 6/2 * (a+B) = 3 * 3 = 9 tylko 6/2 * 1/(a+B) = 3 * 1/3 = 1. Yo gimbaza, 27 odpowiedzi dobrze, z czego część to trolle. Powiedzmy, że 20% ogarnia poziom gimnazjum, co z tym krajem;/

#56 MrKasta

MrKasta
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Dołączył: 20 Jan 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:26


Przykro mi jest się do tego przyznawać ale jestem w Gimbazie klasie 1 i niedawno to mieliśmy... Wynik to w 100% -->1
Dlaczego?

6:2(1+2)= 6:(2*1 + 2*2)=6:6=1

Jeżeli jest liczba przed nawiasem ( tu 2) To tą liczbą mnożymy wszystkie po koleji liczby w nawiasie...
Ludzie ogarnijcie się , to jest 1 gimbaza ! xd


Czyli tą 1 klase gimnazjum będziesz powtarzać, bo z matmy na pewno nie zdasz...


Przykro mi , mam na semestr 6 z matematyki :C ( KUJON )
Dołączona grafika

#57 KageYoshi

KageYoshi
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • Dołączył: 01 Nov 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:27

6:2(1+2)=9 i 6:2(1+2)=1
Błąd nie polega ani na nieznajomości wykonywaniu działań, ani nawet nie na jakimś durnowatym problemie w dodawaniu czy mnożeniu.
Cały problem polega tylko i wyłącznie na zapisie. Bo zapis 2+2(2+2) może znaczyć tyle samo co 2+[2(2+2)] oraz tyle samo co 2+2*(2+2), wszystko zależy od tego, czy 2(2+2) jest jednomianem.
I dlatego zadanie zrobiło taki "szał" w internetach, bo zostało specjalnie przedstawione w taki sposób.
Rusz główą zią i googluj jednomian.


Serio?
od kiedy "sześć drugich" RAZY 3 to 1. Zrozum, że po prostu forma w jakiej jest to pokazane jednoznacznie pokazuje, że jedynym wyjściem w tej sytuacji jest 9. Usprawiedliwianie się, tym , że zapis powoduje problemy jest tylko pokazaniem jak polski system szkolnictwa upada.
Dołączona grafika

#58 Kerither

Kerither
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Dołączył: 11 May 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:28

Jak ktoś dalej twierdzi, że wynik to 9 to zamieńcie sobie 1 i 2 na a i b. Macie 6/2(a+B). Skracamy przez 2. 3/(a+B) podstawiamy a i b to równania. 3/3 = 1.

Jak chcecie dzielić biedaki to nie jest 6/2 * (a+B) = 3 * 3 = 9 tylko 6/2 * 1/(a+B) = 3 * 1/3 = 1. Yo gimbaza, 27 odpowiedzi dobrze, z czego część to trolle. Powiedzmy, że 20% ogarnia poziom gimnazjum, co z tym krajem;/


najwięcej mają do gadani ci którzy najmniej wiedzą :D

6:2(2+1) =/= 2(2+1):6 to nie to samo musisz zrozumiec :>

#59 John Druitt

John Druitt

    Stay awhile and listen

  • Użytkownik
  • 595 postów
  • Dołączył: 16 Mar 2010

Napisano 12 March 2013 - 18:31


Jak ktoś dalej twierdzi, że wynik to 9 to zamieńcie sobie 1 i 2 na a i b. Macie 6/2(a+B). Skracamy przez 2. 3/(a+B) podstawiamy a i b to równania. 3/3 = 1.

Jak chcecie dzielić biedaki to nie jest 6/2 * (a+B) = 3 * 3 = 9 tylko 6/2 * 1/(a+B) = 3 * 1/3 = 1. Yo gimbaza, 27 odpowiedzi dobrze, z czego część to trolle. Powiedzmy, że 20% ogarnia poziom gimnazjum, co z tym krajem;/


najwięcej mają do gadani ci którzy najmniej wiedzą :D

6:2(2+1) =/= 2(2+1):6 to nie to samo musisz zrozumiec :>


chyba to wam trzeba narysować

http://www.sketchtoy.com/24825993

#60 Najkon

Najkon

    Byle Jaki

  • Użytkownik
  • 542 postów
  • Dołączył: 30 Apr 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:32



Przykro mi jest się do tego przyznawać ale jestem w Gimbazie klasie 1 i niedawno to mieliśmy... Wynik to w 100% -->1
Dlaczego?

6:2(1+2)= 6:(2*1 + 2*2)=6:6=1

Jeżeli jest liczba przed nawiasem ( tu 2) To tą liczbą mnożymy wszystkie po koleji liczby w nawiasie...
Ludzie ogarnijcie się , to jest 1 gimbaza ! xd


Czyli tą 1 klase gimnazjum będziesz powtarzać, bo z matmy na pewno nie zdasz...


Przykro mi , mam na semestr 6 z matematyki :C ( KUJON )


a nie pomyślałeś że aby zrobić zapis - 6:2(1+2)= 6: (2*1 + 2*2)=6:6=1

powinno to wyglądać tak ? - 6:2(1+2) = (6/2*1 + 6/2*2) ?

#61 Ochmar

Ochmar
  • Zbanowany
  • 1766 postów
  • Dołączył: 04 May 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:34

Serio?
od kiedy "sześć drugich" RAZY 3 to 1. Zrozum, że po prostu forma w jakiej jest to pokazane jednoznacznie pokazuje, że jedynym wyjściem w tej sytuacji jest 9. Usprawiedliwianie się, tym , że zapis powoduje problemy jest tylko pokazaniem jak polski system szkolnictwa upada.

Dołączona grafika
Chyba nie mamy o czym rozmawiać...
Bycie księnrzycę to nie łatwa sprawa. Trzeba robić wiele niepotrzebnych rzeczy, jak leżeć w łóżku i wstawać do kibla.
Nie każdy by tak umiał.
Nie każdy.

#62 CienZeda

CienZeda
  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Dołączył: 23 Feb 2013

Napisano 12 March 2013 - 18:34


6:2(1+2)=9 i 6:2(1+2)=1
Błąd nie polega ani na nieznajomości wykonywaniu działań, ani nawet nie na jakimś durnowatym problemie w dodawaniu czy mnożeniu.
Cały problem polega tylko i wyłącznie na zapisie. Bo zapis 2+2(2+2) może znaczyć tyle samo co 2+[2(2+2)] oraz tyle samo co 2+2*(2+2), wszystko zależy od tego, czy 2(2+2) jest jednomianem.
I dlatego zadanie zrobiło taki "szał" w internetach, bo zostało specjalnie przedstawione w taki sposób.
Rusz główą zią i googluj jednomian.


Serio?
od kiedy "sześć drugich" RAZY 3 to 1. Zrozum, że po prostu forma w jakiej jest to pokazane jednoznacznie pokazuje, że jedynym wyjściem w tej sytuacji jest 9. Usprawiedliwianie się, tym , że zapis powoduje problemy jest tylko pokazaniem jak polski system szkolnictwa upada.

Beka z ludzi co dali odpowiedz inna niz 1.
Kolejność wykonywania działań:
- działania w nawiasach
- potęgowanie i pierwiastkowanie
- mnożenie i dzielenie
- dodawanie i odejmowanie
Nie moze wyjsc nic innego niz 1. U mad bro?

#63 Kerither

Kerither
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Dołączył: 11 May 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:35



Jak ktoś dalej twierdzi, że wynik to 9 to zamieńcie sobie 1 i 2 na a i b. Macie 6/2(a+B). Skracamy przez 2. 3/(a+B) podstawiamy a i b to równania. 3/3 = 1.

Jak chcecie dzielić biedaki to nie jest 6/2 * (a+B) = 3 * 3 = 9 tylko 6/2 * 1/(a+B) = 3 * 1/3 = 1. Yo gimbaza, 27 odpowiedzi dobrze, z czego część to trolle. Powiedzmy, że 20% ogarnia poziom gimnazjum, co z tym krajem;/


najwięcej mają do gadani ci którzy najmniej wiedzą :D

6:2(2+1) =/= 2(2+1):6 to nie to samo musisz zrozumiec :>


chyba to wam trzeba narysować

http://www.sketchtoy.com/24825993


koleś studiuje matematykę przestań proszę :) musisz zachować kolejność działań najpierw nawias później od lewej do prawej.

#64 redPaul

redPaul
  • Użytkownik
  • 218 postów
  • Dołączył: 27 Oct 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:36

6:2(2+1)
6:2*2+1
6+1=7

KONIEC DYSKUSJI OSZUKAŁEM WSZYSTKICH MOJE DZIAŁANIA SĄ POPRAWNE

a tak na serio to 9 bez zadnych troli. Miałem 20 miejsce w kraju z kangura i cicho

Chcecie być Zarodnikiem? Won się uczyć a nie mi tu jakieś pierdoły gadają. Szlaban na LoLa i chińskie bajki.

napisac zjebany artykul, udawac ze to prowokacja.


#65 Najkon

Najkon

    Byle Jaki

  • Użytkownik
  • 542 postów
  • Dołączył: 30 Apr 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:36

chyba to wam trzeba narysować

http://www.sketchtoy.com/24825993


Ten pierwszy zapis jest poprawny, za to aby drugi był poprawny musi być - 6:(2(1+2))

#66 John Druitt

John Druitt

    Stay awhile and listen

  • Użytkownik
  • 595 postów
  • Dołączył: 16 Mar 2010

Napisano 12 March 2013 - 18:37

[quote='Kerither' pid='1539707' dateline='1363109716']
[quote='Torebka' pid='1539700' dateline='1363109515']
[quote='Kerither' pid='1539686' dateline='1363109283']
[quote='Torebka' pid='1539676' dateline='1363109013']
Jak ktoś dalej twierdzi, że wynik to 9 to zamieńcie sobie 1 i 2 na a i b. Macie 6/2(a+B). Skracamy przez 2. 3/(a+B) podstawiamy a i b to równania. 3/3 = 1.

Jak chcecie dzielić biedaki to nie jest 6/2 * (a+B) = 3 * 3 = 9 tylko 6/2 * 1/(a+B) = 3 * 1/3 = 1. Yo gimbaza, 27 odpowiedzi dobrze, z czego część to trolle. Powiedzmy, że 20% ogarnia poziom gimnazjum, co z tym krajem;/
[/quote]

najwięcej mają do gadani ci którzy najmniej wiedzą :D

6:2(2+1) =/= 2(2+1):6 to nie to samo musisz zrozumiec :>
[/quote]

chyba to wam trzeba narysować

http://www.sketchtoy.com/24825993
[/quote]

koleś studiuje matematykę przestań proszę :) musisz zachować kolejność działań najpierw nawias później od lewej do prawej.
[/quote]

Chyba w Pcimu Dolnym, 2 rok matematyki NA PW (Warszawskiej)

@up nie musi bo to jest jednomian

#67 Intimissi

Intimissi
  • Użytkownik
  • 1817 postów
  • Dołączył: 19 Dec 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:37

TO JEST 9. "W dupie mam te wasze tam niby nauczycielki, właśnie pytałem się o ten przykład wujka co wykłada na uniwersytecie i to jest 9. Dziękuje dobranoc a wszystkim którzy nie potrafią tego zrozumieć a mają ponad 16 lat (ukończone gimnazjum) życze powodzenia w życiu bo z takim rozumowaniem to się tylko do łopaty nadajecie
Pewien użytkownik Reddit'a o prosach z EUNE

First they join EUNE, were the kurczak and malakas nation trains then in the art of flaming. Then once they achieve a rank , they send em to EUW.
Eune is probably 5 times more toxic than Euw is, speaking in my personal opinion.

Za nimi miejsce zajmuje każdemu znany i lubiany, Łukasz Imba Dusza. Kiedyś gracz, który aspirował o profesjonalizm teraz jest raczej streamerem celującym w fanbase o niskiej średniej wiekowej.




#68 KageYoshi

KageYoshi
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • Dołączył: 01 Nov 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:38

[quote='CienZeda' pid='1539704' dateline='1363109669']
[quote='cohontes' pid='1539685' dateline='1363109256']
[quote='Ochmar' pid='1539651' dateline='1363108481']
6:2(1+2)=9 i 6:2(1+2)=1
Błąd nie polega ani na nieznajomości wykonywaniu działań, ani nawet nie na jakimś durnowatym problemie w dodawaniu czy mnożeniu.
Cały problem polega tylko i wyłącznie na zapisie. Bo zapis 2+2(2+2) może znaczyć tyle samo co 2+[2(2+2)] oraz tyle samo co 2+2*(2+2), wszystko zależy od tego, czy 2(2+2) jest jednomianem.
I dlatego zadanie zrobiło taki "szał" w internetach, bo zostało specjalnie przedstawione w taki sposób.
Rusz główą zią i googluj jednomian.
[/quote]

Serio?
od kiedy "sześć drugich" RAZY 3 to 1. Zrozum, że po prostu forma w jakiej jest to pokazane jednoznacznie pokazuje, że jedynym wyjściem w tej sytuacji jest 9. Usprawiedliwianie się, tym , że zapis powoduje problemy jest tylko pokazaniem jak polski system szkolnictwa upada.


A co ja niby zaznaczyłem? Jeszcze czytania nie nauczyli ze zrozumieniem?
[/quote]
Dla mnie podkreslenie odpowiedzi kolorem czerwonym oznacza podkreslenie odpowiedzi zlej, ale jesli tak zaznaczyles odpowiedz dobra to przepraszam.
Dołączona grafika

#69 elkaraso0o

elkaraso0o
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Dołączył: 12 Nov 2010

Napisano 12 March 2013 - 18:39

<<< wszystko na temat. ODPOWIEDŹ to 9
Dołączona grafika

#70 Dargenn

Dargenn
  • Użytkownik
  • 1330 postów
  • Dołączył: 11 Apr 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:40

Tyle w temacie:
http://www.sketchtoy.com/24827050

#71 CienZeda

CienZeda
  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Dołączył: 23 Feb 2013

Napisano 12 March 2013 - 18:44

[quote='cohontes' pid='1539715' dateline='1363109895']
[quote='CienZeda' pid='1539704' dateline='1363109669']
[quote='cohontes' pid='1539685' dateline='1363109256']
[quote='Ochmar' pid='1539651' dateline='1363108481']
6:2(1+2)=9 i 6:2(1+2)=1
Błąd nie polega ani na nieznajomości wykonywaniu działań, ani nawet nie na jakimś durnowatym problemie w dodawaniu czy mnożeniu.
Cały problem polega tylko i wyłącznie na zapisie. Bo zapis 2+2(2+2) może znaczyć tyle samo co 2+[2(2+2)] oraz tyle samo co 2+2*(2+2), wszystko zależy od tego, czy 2(2+2) jest jednomianem.
I dlatego zadanie zrobiło taki "szał" w internetach, bo zostało specjalnie przedstawione w taki sposób.
Rusz główą zią i googluj jednomian.
[/quote]

Serio?
od kiedy "sześć drugich" RAZY 3 to 1. Zrozum, że po prostu forma w jakiej jest to pokazane jednoznacznie pokazuje, że jedynym wyjściem w tej sytuacji jest 9. Usprawiedliwianie się, tym , że zapis powoduje problemy jest tylko pokazaniem jak polski system szkolnictwa upada.
[/quote]
Beka z ludzi co dali odpowiedz inna niz 1.
Kolejność wykonywania działań:
- działania w nawiasach
- potęgowanie i pierwiastkowanie
- mnożenie i dzielenie
- dodawanie i odejmowanie
Nie moze wyjsc nic innego niz 1. U mad bro?
[/quote]

A co ja niby zaznaczyłem? Jeszcze czytania nie nauczyli ze zrozumieniem?
[/quote]
Dla mnie podkreslenie odpowiedzi kolorem czerwonym oznacza podkreslenie odpowiedzi zlej, ale jesli tak zaznaczyles odpowiedz dobra to przepraszam.


[quote='cohontes' pid='1539715' dateline='1363109895']
[quote='CienZeda' pid='1539704' dateline='1363109669']
[quote='cohontes' pid='1539685' dateline='1363109256']
[quote='Ochmar' pid='1539651' dateline='1363108481']
6:2(1+2)=9 i 6:2(1+2)=1
Błąd nie polega ani na nieznajomości wykonywaniu działań, ani nawet nie na jakimś durnowatym problemie w dodawaniu czy mnożeniu.
Cały problem polega tylko i wyłącznie na zapisie. Bo zapis 2+2(2+2) może znaczyć tyle samo co 2+[2(2+2)] oraz tyle samo co 2+2*(2+2), wszystko zależy od tego, czy 2(2+2) jest jednomianem.
I dlatego zadanie zrobiło taki "szał" w internetach, bo zostało specjalnie przedstawione w taki sposób.
Rusz główą zią i googluj jednomian.
[/quote]

Serio?
od kiedy "sześć drugich" RAZY 3 to 1. Zrozum, że po prostu forma w jakiej jest to pokazane jednoznacznie pokazuje, że jedynym wyjściem w tej sytuacji jest 9. Usprawiedliwianie się, tym , że zapis powoduje problemy jest tylko pokazaniem jak polski system szkolnictwa upada.

#72 John Druitt

John Druitt

    Stay awhile and listen

  • Użytkownik
  • 595 postów
  • Dołączył: 16 Mar 2010

Napisano 12 March 2013 - 18:45

Mniej więcej, problem jest taki - gdzie sobie postawisz kreskę ułamkową. Niech was nie myli fakt ze tam są łatwe liczby, bo to równie dobrze mogło by być robione na zmiennych.

Ja stawiam 6 w liczniku reszte w mianowniku. To że ktoś sobie stawia 6 i nawias w liczniku to jego problem - zapis nie jest do końca jasny, jednak jeżeli miałbym dawać odpowiedź to jest to 1.

#73 boxi

boxi
  • Użytkownik
  • 195 postów
  • Dołączył: 13 Feb 2013

Napisano 12 March 2013 - 18:46

nie mozna kreski ulamkowej w ten sposob dać:

...6
_____
.2(3)

bo trzeba dac

.6.....3
__ *__
.2.....1

#74 IceBeast

IceBeast
  • Użytkownik
  • 437 postów
  • Dołączył: 28 Sep 2010

Napisano 12 March 2013 - 18:48

tyle w temacie, mialem 19 miejsce z kangurka w 2 klasie przedszkola http://www.sketchtoy.com/24827673

#75 CienZeda

CienZeda
  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Dołączył: 23 Feb 2013

Napisano 12 March 2013 - 18:49

nie mozna kreski ulamkowej w ten sposob dać:

...6
_____
.2(3)

bo trzeba dac

.6.....3
__ *__
.2.....1

Buahahahaha dobry troll. Jesli tak uwazasz to lepiej cofnij sie do tej podstawowki.

#76 artialpha

artialpha

    Ostrze Rozpusty

  • Użytkownik
  • 511 postów
  • Dołączył: 25 Jan 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:49

hmm faktycznie ja myślałem, że jeden bo 6:2(2+1) robie w nawiasie 6:2(3), najpierw jest mnożenie to 6:6 = 1
ale jak przyjmiecie 6/2 jako ułamek to 6*3/2 i to będzie 9
POWER OF MADNESS

#77 Intimissi

Intimissi
  • Użytkownik
  • 1817 postów
  • Dołączył: 19 Dec 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:50

Dobra dawm wam to na jakimś przykładzie:

Jeżeli w wyrażeniu występuje tylko dzielenie albo mnożenie i dzielenie, to działania te wykonujemy w takiej kolejności, w jakiej są zapisane, od strony lewej do prawej.

Przykłady:
10 · 6 : 5 : 4 · 15 = 60 : 5 : 4 · 15 = 12 : 4 · 15 = 3 · 15 = 45
24 : 3 · 5 : 10 · 9 = 8 · 5 : 10 · 9 = 40 : 10 · 9 = 4 · 9 = 36


Pewien użytkownik Reddit'a o prosach z EUNE

First they join EUNE, were the kurczak and malakas nation trains then in the art of flaming. Then once they achieve a rank , they send em to EUW.
Eune is probably 5 times more toxic than Euw is, speaking in my personal opinion.

Za nimi miejsce zajmuje każdemu znany i lubiany, Łukasz Imba Dusza. Kiedyś gracz, który aspirował o profesjonalizm teraz jest raczej streamerem celującym w fanbase o niskiej średniej wiekowej.




#78 Zgub4

Zgub4
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • Dołączył: 28 Aug 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:51

K*** przestańcie się kłócić. Widzę, że nikt nie ogarnął tego, że to jest zły zapis? Brawo dla was! I dla waszej świadomości, obie odpowiedzi są poprawne, kwestia tego, gdzie sobie postawicie kreskę ułamkową. Dziękuje dobranoc.
"Dobry gracz wymaga od siebie, słaby od innych"

#79 Boski Pingwin

Boski Pingwin
  • Użytkownik
  • 779 postów
  • Dołączył: 22 Aug 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:52

Eh

6:2(1+2)= [Najpierw wykonujemy działania w nawiasie)
6:2(3)= [Teraz ten brak mnożenia przed nawiasem jest mylący, ale już nie szukając błędów na siłę uznajemy to "nic" za mnożenie]
6:2*3= [Zgodnie z kolejnością wykonywania działań, mnożenie i dzielenie jest równe a więc zaczynamy po kolei, od lewej do prawej]
3*3=9

To jest pełny opis wykonania tego działania uznając brak znaku między liczbą a nawiasem za mnożenie (co zrobić powinniśmy, ponieważ wynika to z jakiegoś tam wzoru). Temat powinien być zamknięty, szkoda robić więcej trashtalku. Pozdrawiam

#80 SAOgoo

SAOgoo

    Sofista

  • Użytkownik
  • 2079 postów
  • Dołączył: 28 Dec 2010

Napisano 12 March 2013 - 18:54

http://www.sketchtoy.com/24828660
to tyle.
Dołączona grafika

#81 Najkon

Najkon

    Byle Jaki

  • Użytkownik
  • 542 postów
  • Dołączył: 30 Apr 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:55

Dobra dawm wam to na jakimś przykładzie:

Jeżeli w wyrażeniu występuje tylko dzielenie albo mnożenie i dzielenie, to działania te wykonujemy w takiej kolejności, w jakiej są zapisane, od strony lewej do prawej.

Przykłady:
10 · 6 : 5 : 4 · 15 = 60 : 5 : 4 · 15 = 12 : 4 · 15 = 3 · 15 = 45
24 : 3 · 5 : 10 · 9 = 8 · 5 : 10 · 9 = 40 : 10 · 9 = 4 · 9 = 36


te twoje przykłady nie maja sensu :D
10*6 = 60, 60:5=12, 12:4=3, 3*15= 45, nie 60 :/

tego to juz wgl nie kminie ;O

#82 boxi

boxi
  • Użytkownik
  • 195 postów
  • Dołączył: 13 Feb 2013

Napisano 12 March 2013 - 18:56

wpiszcie se w google 6/2(1+2) buraki

#83 redPaul

redPaul
  • Użytkownik
  • 218 postów
  • Dołączył: 27 Oct 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:57

zalezy jak to zrobimy tłumoki
wielomian:
6:2(2+1)
6: (4+2)
6:6=1
mnozenie:
6:2(2+1)
6:2*3
3*3=9

Chcecie być Zarodnikiem? Won się uczyć a nie mi tu jakieś pierdoły gadają. Szlaban na LoLa i chińskie bajki.

napisac zjebany artykul, udawac ze to prowokacja.


#84 Lifu

Lifu
  • Użytkownik
  • 263 postów
  • Dołączył: 27 Apr 2012

Napisano 12 March 2013 - 18:57

Jak to jest błąd w zapisie, lol. A tu jak zwykle kłótnia kto to dobrze zrobił.

Dołączona grafika


#85 Riper22

Riper22
  • Użytkownik
  • 172 postów
  • Dołączył: 01 May 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:57

Jak ktoś dalej twierdzi, że wynik to 9 to zamieńcie sobie 1 i 2 na a i b. Macie 6/2(a+B). Skracamy przez 2. 3/(a+B) podstawiamy a i b to równania. 3/3 = 1.


no dobra:

a+b = x
6/2(a+B) = 6/2*x = 3*x = 3*3 = 9


Skracamy przez 2. 3/(a+B)

ok 6/2(a+B) skracam przez 2 - 3/1(a+B). 1 to też liczba, nie możesz jej tak po prostu wywalić. Jeżeli wywalisz 1 wywalasz też kreskę ułamkową
3/1 = 3 - co wie każde dziecko,

#86 lukkru

lukkru
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Dołączył: 07 Jul 2011

Napisano 12 March 2013 - 18:59



Przykro mi jest się do tego przyznawać ale jestem w Gimbazie klasie 1 i niedawno to mieliśmy... Wynik to w 100% -->1
Dlaczego?

6:2(1+2)= 6:(2*1 + 2*2)=6:6=1

Jeżeli jest liczba przed nawiasem ( tu 2) To tą liczbą mnożymy wszystkie po koleji liczby w nawiasie...
Ludzie ogarnijcie się , to jest 1 gimbaza ! xd


Czyli tą 1 klase gimnazjum będziesz powtarzać, bo z matmy na pewno nie zdasz...


Przykro mi , mam na semestr 6 z matematyki :C ( KUJON )


a nie powinieneś, pozdrawiam wszystkich pseudomatematyków, mnożenie i dzielenie to równorzędne działania i wykonuje się je w kolejności występowania. Wszyscy, którzy twierdzą, że odpowiedź to 1, są jakimiś brainlessami albo po prostu gimbami, więc proponuję zamknąć temat.
22.08.2011 - Około 9:00 - Akali - Pierwszy Quadra Kill

#87 John Druitt

John Druitt

    Stay awhile and listen

  • Użytkownik
  • 595 postów
  • Dołączył: 16 Mar 2010

Napisano 12 March 2013 - 19:00


Jak ktoś dalej twierdzi, że wynik to 9 to zamieńcie sobie 1 i 2 na a i b. Macie 6/2(a+B). Skracamy przez 2. 3/(a+B) podstawiamy a i b to równania. 3/3 = 1.


no dobra:

a+b = x
6/2(a+B) = 6/2*x = 3*x = 3*3 = 9


Skracamy przez 2. 3/(a+B)

ok 6/2(a+B) skracam przez 2 - 3/1(a+B). 1 to też liczba, nie możesz jej tak po prostu wywalić. Jeżeli wywalisz 1 wywalasz też kreskę ułamkową
3/1 = 3 - co wie każde dziecko,


Bo ty zapisujesz to tak (6/2)*x, a ja tak 6/(2*x). Na tym polega niejednoznacznośc zapisu.

#88 aerfio11

aerfio11
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Dołączył: 17 Aug 2011

Napisano 12 March 2013 - 19:01

dobra, to i ja dorzuce swoje 3 grosze:
a to nie jest tak ze napierw trzeba sie pozbyc nawiasow(o rly?)? z tego by wynikalo ze:
6/2(1+2)= 6/2(3) <--- tu jest nawias to pozbycia sie a nie mnozenie ;S(tak wiem ze nawias oznacza mnozenie ale nawias ma wyzszy priorytet od mnozenia samego), co w dalszym ciagu daje nam: 6/(2*3)=1

i moj kalkulator tez mowi ze to 1 ;X i moja babka z matmy, skoro wszyscy mowia ze nawiasu sa na poczatku to w takim razie wyrazenia "2(3)" trzeba by sie pozbyc chyba na poczatku, przynajmniej tak sadze xd

#89 SAOgoo

SAOgoo

    Sofista

  • Użytkownik
  • 2079 postów
  • Dołączył: 28 Dec 2010

Napisano 12 March 2013 - 19:02

OGŁOSZENIE PARAFIALNE, WPROST Z DEBATY STUDENTÓW PWSZ i POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ


także w tym jakże niepoprawnym zapisie matematycznym, najbliższym poprawnym rozwiązaniem byłoby 1, ponieważ traktowalibyśmy to jako równanie algebraiczne, gdzie wartości w nawiasach nie mają wartości liczbowej (po prostu niewiadome zostałyby zaprogramowane jako char "1", "2" ; co i tak wołałoby o pomstę do nieba i zarzuciło errorem, z powodu przeciążenia. ("2" odpowiadałoby wartości char i int).

ale mimo wszystko, potraktujmy wszystkie cyfry jako zwykły znak, bez wartości liczbowej....(żeby zapis był poprawny)
'6' : '2' ('1' + '2')

=>

'6'
--------------------
'2'*'1' +2*'2'


w tym momencie możemy pozwolić sobie założyć ( co i tak z punktu widzenia logiki jest bzdurą), że '2' = 2 i '1'=1

=>

6
------ = 1
2+4

ALE DLA KAŻDEGO NORMALNEGO CZŁOWIEKA, KTÓRY NIE STUDIUJE MATEMATYKI, PRZYKŁAD TEN NIE JEST RÓWNANIEM. RÓWNANIE JEST W ALGEBRZE, TO JEST ZWYKŁA ARYTMETYKA Z NIEPOPRAWNYM ZAPISEM.
Dołączona grafika

#90 lukkru

lukkru
  • Użytkownik
  • 105 postów
  • Dołączył: 07 Jul 2011

Napisano 12 March 2013 - 19:05

Lukkru szpan bo zobaczył komenty i wcisnął 9. Ja dalej obstaję przy 52¥


Nie potrzebuję czytać komentów, żeby wiedzieć, że jest to 9. Tak swoją drogą - da się w ogóle zapisać 2(1+2)? Mnie tam uczyli, że tak to tylko jak jest jakaś litera, np. 2a, no ale nie wiem już :o
22.08.2011 - Około 9:00 - Akali - Pierwszy Quadra Kill

#91 Najkon

Najkon

    Byle Jaki

  • Użytkownik
  • 542 postów
  • Dołączył: 30 Apr 2012

Napisano 12 March 2013 - 19:06

dobra, to i ja dorzuce swoje 3 grosze:
a to nie jest tak ze napierw trzeba sie pozbyc nawiasow(o rly?)? z tego by wynikalo ze:
6/2(1+2)= 6/2(3) <--- tu jest nawias to pozbycia sie a nie mnozenie ;S(tak wiem ze nawias oznacza mnozenie ale nawias ma wyzszy priorytet od mnozenia samego), co w dalszym ciagu daje nam: 6/(2*3)=1

i moj kalkulator tez mowi ze to 1 ;X i moja babka z matmy, skoro wszyscy mowia ze nawiasu sa na poczatku to w takim razie wyrazenia "2(3)" trzeba by sie pozbyc chyba na poczatku, przynajmniej tak sadze xd


Ale jeśli masz nawias (2+2) to po dodaniu tego nie zostawiasz nawiasu, bo dodajesz to po to aby wlasnie pozbyć się nawiasu. (2+2)=4, a nie (2+2)=(4)

#92 John Druitt

John Druitt

    Stay awhile and listen

  • Użytkownik
  • 595 postów
  • Dołączył: 16 Mar 2010

Napisano 12 March 2013 - 19:06

Wy dalej nie rozumiecie, że wy TEŻ stawiacie sobie nawias tylko w innym miejscu:D:D

Wasz argument to definicja dzielenia z podstawówki i kolejność działań. Argumentem za 1 jest teoria algebry i definicja dzielenia jako kreski ułamkowej. Wiadomo, że to drugie jest uczone później...

Propsy dla kumatych (ogoo na +)

#93 sek550ics

sek550ics
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • Dołączył: 25 Jun 2012

Napisano 12 March 2013 - 19:07

Taki zapis skrócony stosuje się, zamiast postawienia kropki od mnożenia.
Wygląda to estetyczniej a przyjęło się od dawna.

#94 CienZeda

CienZeda
  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Dołączył: 23 Feb 2013

Napisano 12 March 2013 - 19:08


dobra, to i ja dorzuce swoje 3 grosze:
a to nie jest tak ze napierw trzeba sie pozbyc nawiasow(o rly?)? z tego by wynikalo ze:
6/2(1+2)= 6/2(3) <--- tu jest nawias to pozbycia sie a nie mnozenie ;S, co w dalszym ciagu daje nam: 6/(2*3)=1

i moj kalkulator tez mowi ze to 1 ;X i moja babka z matmy, skoro wszyscy mowia ze nawiasu sa na poczatku to w takim razie wyrazenia "2(3)" trzeba by sie pozbyc chyba na poczatku, przynajmniej tak sadze xd


chlopie nie mozesz sobie przeniesc od tak tej dwójki do nawiasu

Ty dalej nie ogarniasz, ze to jest zapis
6
-
2(1+2)

Wszystko tak naprawde zalezy od zapisu.

#95 aerfio11

aerfio11
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Dołączył: 17 Aug 2011

Napisano 12 March 2013 - 19:08


dobra, to i ja dorzuce swoje 3 grosze:
a to nie jest tak ze napierw trzeba sie pozbyc nawiasow(o rly?)? z tego by wynikalo ze:
6/2(1+2)= 6/2(3) <--- tu jest nawias to pozbycia sie a nie mnozenie ;S, co w dalszym ciagu daje nam: 6/(2*3)=1

i moj kalkulator tez mowi ze to 1 ;X i moja babka z matmy, skoro wszyscy mowia ze nawiasu sa na poczatku to w takim razie wyrazenia "2(3)" trzeba by sie pozbyc chyba na poczatku, przynajmniej tak sadze xd


chlopie nie mozesz sobie przeniesc od tak tej dwójki do nawiasu


to przeniesienie do nawiasu jest takie zeby to bylo bardziej obrazowo ;d, i tak tego nawiasu sie musisz pozbyc w 1 kolejnosci (skoro wszyscy sie zgadzaja ze nawiasy sa najwazniejsze) wiec dalej wyjdzie 6/6 = 1

#96 Zuvvo

Zuvvo

    Hasta la vista, animefag

  • Użytkownik
  • 1072 postów
  • Dołączył: 23 Feb 2010

Napisano 12 March 2013 - 19:08

Potraktować liczby jak nie liczby, a potem założyć, że same znaki mają wartość liczbową! Genialne. Matematyczne odkrycie dekady, panie Ogoo! :D
Yesterday I woke up sucking a lemon...

My God, It's full of stars!

Dołączona grafika

Dota is the only MOBA game. Others are just copycats who will be lost in time like tears in rain...

MIASTO MASA MASZYNA


#97 Najkon

Najkon

    Byle Jaki

  • Użytkownik
  • 542 postów
  • Dołączył: 30 Apr 2012

Napisano 12 March 2013 - 19:10

Ty dalej nie ogarniasz, ze to jest zapis
6
-
2(1+2)

Wszystko tak naprawde zalezy od zapisu.


Zapis jest taki jak już

6
- * (1+2)
2

#98 SAOgoo

SAOgoo

    Sofista

  • Użytkownik
  • 2079 postów
  • Dołączył: 28 Dec 2010

Napisano 12 March 2013 - 19:10

Potraktować liczby jak nie liczby, a potem założyć, że same znaki mają wartość liczbową! Genialne. Matematyczne odkrycie dekady, panie Ogoo! :D


panie Zuvvo, wypraszam sobie te zarzuty, napisałem, że jest to bzdura. Widać że na Japonistyce poziom matematyki może i wyższy niż w gimnazjum, ale poziom rozumowania i czytania ze zrozumieniem już nie.
Dołączona grafika

#99 Zuvvo

Zuvvo

    Hasta la vista, animefag

  • Użytkownik
  • 1072 postów
  • Dołączył: 23 Feb 2010

Napisano 12 March 2013 - 19:13

Panie ogoo, cóż takiego panu zarzuciłem?
Yesterday I woke up sucking a lemon...

My God, It's full of stars!

Dołączona grafika

Dota is the only MOBA game. Others are just copycats who will be lost in time like tears in rain...

MIASTO MASA MASZYNA


#100 CienZeda

CienZeda
  • Użytkownik
  • 240 postów
  • Dołączył: 23 Feb 2013

Napisano 12 March 2013 - 19:13


Ty dalej nie ogarniasz, ze to jest zapis
6
-
2(1+2)

Wszystko tak naprawde zalezy od zapisu.


Zapis jest taki jak już

6
- * (1+2)
2

To na to samo wychodzi -_-




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Polecane:leagueoflegends |planets3 | MyDisco.pl | LOL